Varga Tamás, a New Math és a Bourbaki-csoport reformjai
Hagyomány és reform az 1960-as és ’70-es évek matematikaoktatásában
Gosztonyi Katalin disszertációja (részletek)
"Mind Magyarországon, mind nemzetközi szinten szinte közhelyszámba megy, hogy létezik egyfajta sajátos „magyar matematikaoktatási hagyomány”, amely a problémamegoldásra és a matematika „felfedeztetésére” helyezi a hangsúlyt, de ennek a hagyománynak részletes elemzése alig létezik. Varga Tamás reformjának elemzésével e hiány betöltéséhez kísérlek meg hozzájárulni.
A „komplex matematikaoktatási reform” egy korabeli nemzetközi matematikaoktatási reformmozgalomba, a „New Math” mozgalomba illeszkedik. A francia reformmal való összehasonlítás különösen releváns, mivel Franciaország a nemzetközi mozgalom egyik vezető országa, és a New Math mozgalomra nagy hatást gyakorló ...